Przedstawiam 7 wspaniałych książek dla pisarzy i copywriterów. Jeśli marzy Ci się napisanie książki, albo pisanie tekstów na zlecenie, to z tymi pozycjami powinieneś koniecznie się zapoznać.

Hipnotyzm słowa – Joe Vitale

Dla mnie książka Vitalego to zdecydowanie pozycja nr 1. Jeśli jesteś copywriterem, albo zamierzasz nim zostać, to musisz się zapoznać z tą pozycją. Jest tu sporo informacji o pisaniu tekstów sprzedażowych z konkretnymi przykładami.

Jeśli jednak masz zamiar napisać książkę, też znajdziesz dużo przydatnych informacji. Vitale podpowiada, jak budować zdania, żeby przyciągały uwagę, i wyglądały estetyczne.

Pokazuje, jakie triki stosowali wielcy pisarze, tacy jak William Shakespeare, Agatha Christie, czy Stephen King.

Ta książka przeniesie Twoje umiejętności pisarskie na wyższy poziom. Pozycja obowiązkowa.

O pisaniu. Na chłodno – Remigiusz Mróz

Ksiązka Remigiusz Mroza to pozycja dla tych, którzy chcą napisać i wydać swoją książkę. Pierwsza część to biografia autora, jego dzieciństwo i pierwsze próby pisarskie jeszcze w czasach szkolnych.

Autor dużo pisze o książkach, które wywarły na niego największy wpływ i ostatecznie ukształtowały go jako pisarza. Osobiście nie czytam powieści prawie w ogóle, ale po lekturze książki Remigiusza Mroza, nabrałem ochoty, żeby kilka z wymienionych przez niego przeczytać.

W drugiej części znajdziesz wiele konkretnych informacji już ściśle warsztatowych, jak tworzyć, jakich błędów unikać, a nawet skąd brać pomysły na książki.

Ta pozycja jest podobna do książki Stephena Kinga Pamiętnik rzemieślnika. Sam autor mówi, że jest od niej gorsza, ale ja się z tym nie zgadzam.

Moim zdaniem, jeśli tworzysz w Polsce, to właśnie dzieło Remigiusza powinieneś przeczytać w pierwszej kolejności. Znajdziesz tu wiele bardzo przydatnych informacji, również o tym, jak szukać wydawcy, czy jak wygląda współpraca z redaktorem. Autor opisuje swoje początki i problemy z poszukiwaniem wydawnictwa. Wskazuje nawet konkretne oficyny wydawnicze, które próbował zainteresować swoja twórczością.

Jeśli masz zamiar napisać powieść, koniecznie zapoznaj się z tą pozycją.

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) – Artur Jabłoński

Niewielka pozycja autorstwa Artura Jabłońskiego, w której znajdziesz wiele porad na temat pisania tekstów reklamowych i sprzedażowych.

Mam wrażenie, że autor wzorował się trochę na książce Hipnotyzm słowa Joe Vitalego, bo to tak jakby skrócona wersja tej pozycji.

I właśnie to, że jest tu dużo konkretów daje tej pozycji dużą wartość. Jednym słowem krótko, zwięźle i na temat.

Dla początkujących to pozycja obowiązkowa, ale również osoby zaawansowane znajdą tu coś dla siebie i uporządkują wiedzę.

Zawód Copywriter – Marcin Cichocki

Kolejna niewielka pozycja, która da Ci sporą dawkę wiedzy jeśli marzysz o zawodzie copywritera i o zarabianiu na pisaniu.

Z książki dowiesz się kim jest copywriter i skąd wywodzi ten zawód, co wpływa na wycenę usługi, oraz ile można na tym zarobić, a także jak są rozliczane zlecenia na pisanie tekstów.

Znajdziesz w niej również przydatne triki, oraz przeczytasz o aplikacjach, które wspomogą Twoją pracę.

Jest to świetna pozycja dla początkujących copywriterów, którzy dopiero wchodzą na rynek i chcieliby na nim zaistnieć.

Fast text. Jak pisać krótkie teksty,
które błyskawicznie przyciągną uwagę –
Joanna Wrycza-Bekier

W czasach, w których żyjemy życie toczy się szybko a ludzie potrzebują krótkiej informacji, na tematy, które ich interesują. Podtytuł Krótkie teksty na szybkie czasy oddaje to, co autorka chce nam przekazać w swojej książce. Jak pisać krótkie teksty, które przyciągną uwagę.

Jest to kolejna niewielka książka, w której znajdziesz mnóstwo konkretów i przykładów, pokazujących, jak można pisać lepiej. 

Nie jest to raczej pozycja, dla osób, które chcą napisać książkę, ale dla tych, którzy tworzą treści do Internetu. Najwięcej skorzystają z niej blogerzy, copywriterzy i specjaliści od SEO, którzy piszą teksty na zlecenie, zarówno ci początkujący, jak i osoby zaawansowane.

Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika – Stephen King

Ta pozycja, podobnie jak książka Remigiusza Mroza dedykowana jest dla osób, które chciałyby rozpocząć przygodę z pisaniem i wydać swoją książkę.

Pierwsza część to biografia autora. King opisuje swoje dzieciństwo i pierwsze próby pisarskie z czasów, kiedy był jeszcze dzieckiem.

Na kolejnych stronach opisuje swoje pierwsze sukcesy, ale pisze również o porażkach. W dalszej części znajdujemy już mnóstwo przydatnych porad warsztatowych, skąd brać pomysły, jak budować zdania, czy co zrobić, aby przyciągnąć uwagę czytelnika.

Autor zdradza nam również, jak wygląda jego dzień pracy.

Hipnotyczny marketing – Joe Vitale

I na koniec ponownie książka Joe Vitale. Tytuł może wskazywać, że nie jest to książka o pisaniu, ale o marketingu.

Trzeba jednak pamiętać, że dzisiaj pisarz czy copywriter, oprócz tworzenia tekstów musi być również marketingowcem – szczególnie dotyczy to osób, które piszą teksty na zlecenie.

Książki Vitale świetnie się czyta i dają dużo wartości. Co prawda nie wszystkim może odpowiadać to, że autor często używa słowa „Hipnotyczny”, albo, że odwołuje się do sfery duchowości. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to bardzo dobra pozycja, w której znajdziesz m.in. mnóstwo przykładów e-maili – oczywiście hipnotycznych.

Jest oczywiście jeszcze wiele innych dobrych pozycji w temacie tworzenia doskonałych tekstów. Jeśli uważasz, że powinny znaleźć się w tym zestawieniu, pisz w komentarzu.

Podobne artykuły:

Sztuka pisania przyciągających tekstów

Czy każdy może wydać swoją książkę? Wydawnictwo a self-publishing

Jak pracowali wielcy pisarze? Ich codzienne rytuały