Rewolucja na Allegro. Już się nie wyróżnisz

Kolejna, tym razem rewolucyjna zmiana na Allegro, nie będzie już można tworzyć oferty za pomocą własnego szablonu graficznego. To już kolejna zmiana wprowadzona przez Allegro w ciągu ostatnich kilku miesięcy. O zmianach w systemie komentarzy pisałem kilka tygodni temu. Od lutego weszły w życie istotne zmiany dotyczące miniaturek, czyli głównego zdjęcia w ramach oferty – między innymi nie można już w miniaturkach umieszczać logo firmy ani elementów tekstowych. Już po ogłoszeniu tej zmiany sprzedawcy mieli mnóstwo pracy, aby dostosować się do wymogów serwisu.

Tym razem pracy będzie jeszcze więcej. Do pierwszej połowy 2018 roku wszystkie oferty powinny być już wystawiane przy użyciu nowego edytora. Oficjalnie już od kwietnia tego roku można tworzyć oferty stosując nowy edytor. Warunki oferty zostaną oddzielone od opisu przedmiotu i znajdą się w odrębnych sekcjach: Dostawa, Płatność, Gwarancja, Reklamacje, Zwroty. Będzie też większa liczba obowiązkowych parametrów. Do każdej oferty będzie można dodać 8 zdjęć, a w niektórych wybranych kategoriach: Samochody, Motory i quady oraz Nieruchomości – 16 zdjęć. Wszystkie zdjęcia będą przechowywane na serwerach Allegro. W ofercie będzie można zamieścić film z YouTube lub Vimeo, oraz dodać załączniki pdf np. certyfikaty czy instrukcje. Od lipca w opisach będzie można zamieszczać informacje na temat punktów odbioru osobistego. Zmiany będą wprowadzane etapami, mają one również zwiększyć czytelność opisów na urządzeniach mobilnych.

Teraz więc wszystkie oferty będą wyglądały bardzo podobnie, w nowym edytorze, jak na razie niewiele można zrobić.

edytor-allegro

Wystawiłem testowo jedną ofertę, opis wygląda tak:

allegro-oferta-nowa

Podczas, gdy w indywidualnym szablonie ta sama oferta wygląda tak:

allegro-oferta-stary-szablon

Teraz więc wszystko zostanie sprowadzone do jednego schematu i nie będzie możliwości się wyróżnić. Na pewno są pewne plusy unifikacji, gdyż zdarzały się sytuacje, gdzie niektórzy sprzedawcy popisywali się wyjątkowo „radosną twórczością”, jednak to zdarzało się już coraz rzadziej. Większość sprzedawców zainwestowało w profesjonalne szablony, a indywidualny szablon to w końcu też element budowania przewagi konkurencyjnej.

Do nowych wymogów trzeba się jednak dostosować i jest na to rok czasu. Ja osobiście nie spieszył bym się z wprowadzaniem zmian. Nie zalecam czekania do ostatniej chwili, ale zbytni pośpiech też nie jest wskazany, bo być może zasady będą jeszcze modyfikowane.

Warto jednak testowo wystawić kilka ofert w nowym szablonie i obserwować, jak to wpływa to na sprzedaż, czy Allegro nie premiuje większą trafnością ofert dostosowanych do nowych wymogów.

No i rzecz jasna nie inwestujcie już w nowe indywidualne szablony, bo w tym momencie jest to strata pieniędzy. Swoją drogą Allegro mogłoby z większym wyprzedzeniem informować o takich zmianach, ktoś kto ostatnio zainwestował w szablon i poświęcił sporo czasu na jego wdrażanie ma już niewiele czasu, żeby go wykorzystać.

Dobra informacja jest taka, że na szczęście nowy opis będzie dostępny w API Allegro, a więc nadal będzie można wystawiać oferty przez programy zewnętrzne. Nie ma jeszcze szczegółów, zalecam śledzić strony informacyjne Allegro a także mojego bloga. Sprzedaję na Allegro, więc jestem na bieżąco i będę informował na blogu, jeśli pojawia się nowe informacje.

Podobne artykuły na blogu:

Wszystko co powinieneś wiedzieć, żeby skutecznie sprzedawać na Allegro

Zmiany w systemie komentarzy na Allegro

Znika Allegro Polecony InPost, będzie MiniPaczka

Inne przydatne linki:

Strona informacyjna Allegro – nowy opis oferty

Najczęściej zadawane pytania

Similar Posts